لیونل مسی تبدیل به نخستین فرد در تاریخ لیگ قهرمانان شد که در یک بازی 5 گل به ثمر می رساند. این بازیکن آرژانتینی 49 گل در لیگ قهرمانان به نام خودش ثبت کرده است.مسی علیرغم نمایش خیره کننده اش در این دیدار در پایان بازی متواضعانه گفت: «مهم ترین چیز پیروزی تیم بود، این چیزی بود که ما می خواستیم».

لیونل مسی با داشتن شماره 10 بر روی پیراهن خود، مقابل بایر لورکوزن عملکردی پنج ستاره را به نمایش گذاشت. این بازیکن آرژانتینی در این دیدار 5 گل به ثمر رساند؛ دو گل در نیمه اول و سه گل در نیمه دوم. لئو مسی با نمایش فوق العاده اش رکورد هایی را جا به جا کرد که سال ها در اروپا دور از دسترس بودند. مسی علیرغم عملکرد فرا زمینی اش در این دیدار همچنان فروتن بود و گفت: «مهم ترین چیز پیروزی تیم بود، این چیزی بود که ما می خواستیم». او این حرف را در لحظه ای گفت که به او اعلام کردند که تو اولین فردی هستی که در تاریخ لیگ قهرمانان 5 گل در یک بازی به ثمر می رسانی.


 

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


در اینجا به برخی حقایق و آمارهایی جالب از بازی های بین المللی لیونل مسی می پردازیم:

مسی اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک دیدار پنج گل به ثمر رسانده است.

او نخستین بازیکن تاریخ جام های اروپایی می باشد که در این مرحله از این رقابت 5 گل در یک بازی می زند.

بازیکن آرژانتینی تا اینجای کار 12 گل در این تورنمنت به ثمر رسانده است، درست همان تعدادی که فصل گذشته در این رقابت به ثمر رساند. (مسی در فصل گذشته لیگ قهرمانان برترین گلزن این رقابت شد)

درست یک سال پیش در چنین روز هایی، لیونل مسی در لیگ قهرمانان، در تاریخ 8 مارس 2011 در نیوکمپ مقابل آرسنال موفق به زدن گل شده بود.

مسی دومین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا است که در یک بازی از دیدار های اروپایی، پنج گل در آن می زند. (زالدوئا در 6 اکتبر 1965 پنج گل به ثمر رسانده بود)

با پنج گلی که مسی به ثمر رساند، در حال حاضر او تنها هفت گل نیاز دارد تا بهترین گلزن تاریخ بارسلونا بشود. (235)

او نخستین بازیکن از لالیگای اسپانیا است که در یک بازی لیگ قهرمانان موفق به ثبت پنج گل می شود.

مسی یازدهمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که در یک بازی پنج گل می زند. (دیگر کسانی که 5 گل زده اند مربوط به زمان فرمت های قدیمی لیگ قهرمانان می شود و در فرمت جدید تنها مسی این کار را انجام داده است. قبل از مسی آخرین کسی که 5 گل زد لربی همراه با تیم آجاس در سال 1979 برابر اومونیا بود)

مسی در کل، 49 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است و همراه با آلفردو دی استفانو ششمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

از 49 گلی که وی در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است، 25 بار آن در نیوکمپ بوده است و 22 گل هم در خارج از خانه. او 2 بار هم در فینال این رقابتها و استادیومی بی طرف گلزنی کرده است.

مسی تا به حال 54 گل در دیدار های بین المللی به ثمر رسانده است که عبارتند از: 49 گل در لیگ قهرمانان، 4 گل در جام باشگاه های جهان و 1 گل در سوپرجام اروپا.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط امیرضا در شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,

ساعت 19:24 موضوع <-PostCategory-> | لینک ثابت