گواردیولا در طی چهار فصلی که مربی بارسلونا بوده است، تنها یک بار در بازی های رفت و برگشتی اروپا شکست خورده است.

بارسا برای پنجمین بار متوالی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده است. از سال 2008 که پپ گواردیولا به بارسا آمد، تنها رکورد بازی های اروپایی آن ها کافی است تا لرزه بر اندام رقبایشان بیندازد. از سال 2009 تا 2011 آن ها در 10 بازی از میان 11 بازی حذفی اروپا موفق بوده اند.

 

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


راهی طولانی تا رم

اولین چالش گواردیولا در اروپا در بازی پیش مقدماتی رقابت ها مقابل ویسلا کراکوف بوده است. بارسا پس از کنار زدن قهرمانان لهستانی در اولین بازی رسمی این مربی (4-0)، توانست جایگاهی در مرحله گروهی رقابت ها برای خود پیدا کند. پس از گذراندن مرحله گروهی دیدار بعدی بارسلونا با المپیک لیون بود و پس از آن در یک چهارم نهایی در مقابل بایرن و سپس در مرحله نیمه نهایی در مقابل چلسی قرار گرفت که یکی از حساس ترین بازی های سال های اخیر پیش از بالا بردن جام در رم بود.

تنها شکست مقابل اینتر

بارسا سال بعد با 4 گل مسی در یک بازی مقابل توپچی های لندن نتیجه بهتری در مقابل آرسنال و همچنین اشتوتگارت کسب کرد. اما در مرحله نیمه نهایی زمانی که اینتر در بازی رفت 3-1 پیروز شد و با دفاعی مصمم کاتالان ها را تنها به زدن یک گل در نیوکمپ محدود کرد، اولین شکست پپ گواردیولا به عنوان مربی بارسا در اروپا رقم خورد.

از کلاسیکو تا ومبلی

تیم هیچ لغزشی در لیگ قهرمانان 2010/11 نداشت. آرسنال برای بار دیگر شکست خورد و پس از آن شاختار دونسک و سپس رئال مادرید ، رقیب قدیمی، شکست خوردند و باعث شد که تیم به ومبلی برسد. این موارد 9 موفقیت گواردیولا از میان 10 بازی حذفی اروپا را شامل می شد. با شکست بایر لورکوزن با نتیجه 10-2 در مجموع بازیهای رفت و برگشت- بزرگترین نتیجه بارسا در اروپا و طی چهار سال گذشته- این رکورد تا امسال نیز ادامه پیدا کرد و به 10 بازی از 11 بازی رسید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط امیرضا در شنبه 20 اسفند 1390برچسب:اخبار بارسلونا,گواردیولا,بهترین مربی جهان,بارسلونا,آبی واناری ها,فوتبال اروپا,فوتبال جهان,بهترین تیم جهان,

ساعت 19:20 موضوع <-PostCategory-> | لینک ثابت